Všeobecné obchodné podmienky obchodnej spoločnosti

IMIDJEX spol. s r. o.
(VOP)

Článok 1 

ÚVODNÉ USTANOVENIA 

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky prijala a odsúhlasila obchodná spoločnosť IMIDJEX spol. s r.o. so sídlom Lieskovská cesta 10/A, 821 06 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 17 337 551, zapísaná v Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 2170/B.  

Článok 2 

APLIKÁCIA VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK 

  1. Tieto VOP sa vzťahujú na všetky záväzkové vzťahy, do ktorých vstupuje spoločnosť IMIDJEX ako predávajúci, obchodník alebo dodávateľ (Dodávateľ) za účelom predaja tovaru, zhotovenia diela, poskytnutia tovaru alebo služby (Zmluva) s druhou Zmluvnou stranou, ako kupujúcim tovaru, prijímateľom služby (Objednávateľ), ak ich aplikácia nie je v Zmluve výslovne vylúčená. Aby sa predišlo pochybnostiam, Zmluvou sa rozumie aj uzavretie zmluvy na základe návrhu na uzavretie zmluvy a prijatia návrhu podľa zaužívanej praxe Zmluvných strán. 
  2. VOP sú formulované vo všeobecnej rovine, pričom niektoré časti VOP sú špecificky upravené pre Objednávateľa ako právnickú osobu alebo podnikateľa a pre Objednávateľa ako spotrebiteľa. 
  3. Vo VOP sa využíva všeobecné označenie Dodávateľ, v prípade spotrebiteľských zmlúv sa týmto označením rozumie obchodník, ktorý je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. 
  4. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára Dodávateľ (obchodník) s Objednávateľom ako spotrebiteľom. 
  5. Objednávateľom ako spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. 

Článok 3 

ZMLUVA 

  1. Predmetom Zmluvy je najmä: 
  2. záväzok Dodávateľa 
    1. dodať Objednávateľovi tovar a previesť na neho vlastnícke právo k tovaru, alebo 
    2. poskytnúť Objednávateľovi službu špecifikovanú v Zmluve podľa podmienok dohodnutých v Zmluve, najmä poskytnúť Objednávateľovi opravu, úpravu, servis produktov spoločnosti BRP; (Plnenie),
  3. záväzok Objednávateľa zaplatiť Dodávateľovi cenu za tovar alebo Plnenie podľa bodu 4.1 VOP. 

Článok 4 

CENA 

  1. Objednávateľ zaplatí Dodávateľovi za dodanie Plnenia Cenu určenú v Zmluve alebo vypočítanú spôsobom určeným v Zmluve.  
  2. Cena zahŕňa odplatu za splnenie všetkých zmluvných záväzkov Dodávateľa vyplývajúcich zo Zmluvy ako aj náhradu akýchkoľvek nákladov alebo výdavkov Dodávateľa potrebných na dodanie Plnenia vrátane tých, ktoré nie sú v Zmluve výslovne uvedené, ale sú nevyhnutné na riadne dodanie Plnenia a účel uvedený v Zmluve ako napr. (platí primerane podľa povahy plnenia): náklady na/za materiál, balenie, dopravu, odvoz/dovoz, nakladacie/vykladacie činnosti, obslužné činnosti, montáž/demontáž, skúšky, testy, inštaláciu, clo, dane (okrem DPH), dokumentáciu k Plneniu. 
  3. Dodávateľ nemá právo na úhradu žiadnych nákladov spojených s dodaním Plnenia, ktoré nie sú uvedené v Zmluve. 
  4. Úprava Ceny je možná iba v prípade, ak to Zmluva výslovne pripúšťa.  
  5. Cena v Zmluve je uvádzaná bez DPH. K Cene bez DPH sa pripočíta príslušná sadzba DPH podľa osobitného predpisu upravujúceho DPH účinného v čase vystavenia faktúry. Objednávateľ zaplatí Cenu s DPH. 

Článok 5 

PLATOBNÉ PODMIENKY 

  1. Podkladom pre úhradu Ceny je faktúra vystavená Dodávateľom a doručená Objednávateľovi.  
  2. Faktúra musí obsahovať číslo Zmluvy, označenie Objednávateľa a všetky náležitosti faktúr podľa osobitného právneho predpisu účinného v čase vystavenia faktúry.  
  3. Osobitné podmienky, na základe ktorých je Dodávateľ oprávnený vystaviť faktúru za tovar alebo Plnenie vo forme služby podľa bodu 3.1.1 vyššie, môžu byť uvedené v Zmluve.  
  4. Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi riadne vystavenú faktúru na adresu pre doručovanie faktúr Objednávateľa, ktorá predstavuje buď adresu sídla Objednávateľa alebo inú korešpondenčnú adresu, ktorú Objednávateľ na tento účel uvedie alebo e-mailovú adresu Objednávateľa, a to najneskôr do piatich (5) dní po vystavení faktúry. 
  5. Objednávateľ je povinný zaplatiť Cenu na základe faktúry riadne vystavenej Dodávateľom a riadne doručenej Objednávateľovi. V prípade, ak sú vo faktúre uvedené nesprávne a/alebo neúplné údaje alebo k faktúre nie sú pripojené všetky dohodnuté podklady a/alebo prílohy, Objednávateľ je oprávnený vrátiť faktúru Dodávateľovi spolu s odôvodnením. Dodávateľ je povinný faktúru opraviť alebo vystaviť novú faktúru. Počas odstraňovania nesprávnych a/alebo neúplných údajov Dodávateľom sa prerušuje plynutie  lehoty splatnosti takejto faktúry. 
  6. Dodávateľ podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty ako tuzemský platiteľ DPH vystaví faktúru podľa príslušného ustanovenia zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v aktuálnom znení. 
    V prípade fakturácie dodávok, pri ktorých sa uplatňuje prenos daňovej povinnosti na prijímateľa Dodávateľ na faktúre uvedie informáciu „Prenos daňovej povinnosti“ spolu s kódmi klasifikácie produktov podľa činností (CPA), prípadne iným identifikátorom určeným v zákone č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v aktuálnom znení. 
  7. Objednávateľ si splní svoj záväzok zaplatiť Cenu bankovým prevodom v prospech účtu Dodávateľa, ktorý je uvedený v Zmluve. Za deň zaplatenia Ceny sa považuje deň pripísania peňažnej sumy na bankový účet Dodávateľa. 
  8. Lehota splatnosti faktúry je pätnásť (15) dní odo dňa jej vystavenia. 
  9. V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou faktúry, má Dodávateľ právo uplatniť si nárok na úrok z omeškania v zákonom stanovenej výške. 

Článok 6 

POVINNOSTI DODÁVATEĽA 

Všeobecné povinnosti 

  1. Dodávateľ je povinný: 
    1. dodať tovar Plnenie v súlade s podmienkami uvedenými v Zmluve alebo podmienkami uvedenými vo VOP. 
    2. tovar pred odovzdaním podrobiť skúškam alebo technickej kontrole za účelom zistenia, či tovar spĺňa požiadavky stanovené v Zmluve (v prípade, ak je možné vykonať takúto skúšku alebo technickú kontrolu); 
    3. písomne oznámiť Objednávateľovi všetky zmeny týkajúce sa najmä jeho obchodného mena, sídla alebo miesta podnikania. 

Článok 7 

POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA 

Všeobecné povinnosti 

  1. Objednávateľ je povinný poskytnúť Dodávateľovi za účelom riadneho dodania Plnenia súčinnosť. Rozsah súčinnosti, vrátane špecifikácie informácií, podkladov a iných protiplnení, ktoré je Objednávateľ povinný poskytnúť Dodávateľovi, je určený v Zmluve. 
  2. Objednávateľ je povinný zaplatiť Dodávateľovi Cenu za tovar alebo Plnenie podľa článku 4 VOP. 

Článok 8 

ODOVZDANIE A PREVZATIE TOVARU 

  1. Odovzdanie tovaru alebo Plnenia 
    1. Dodávateľ je povinný odovzdať tovar alebo Plnenie Objednávateľovi riadne, v množstve, akosti, vyhotovení, v mieste dodania plnenia a v čase plnenia dohodnutých v Zmluve. Ak sa Zmluvné strany dohodnú, že sa tovar alebo Plnenie odovzdá a prevezme po častiach, vzťahujú sa ustanovenia tohto bodu a súvisiace ustanovenia iných článkov a/alebo bodov týkajúce sa odovzdania a prevzatia Plnenia primerane aj na príslušnú časť Plnenia. 
    2. Dodávateľ je povinný oznámiť Objednávateľovi omeškanie s odovzdaním tovaru alebo Plnenia bez zbytočného odkladu. 
    3. Dodávateľ je povinný vopred v primeranom čase oznámiť Objednávateľovi presný čas a miesto odovzdania tovaru Plnenia, ak to medzi Zmluvnými stranami nebolo vopred dohodnuté.  
    4. V deň dodania Plnenia sa Objednávateľ zaväzuje vykonať preberacie konanie tovaru alebo plnenia. 
    5. V rámci preberacieho konania má Objednávateľ právo vykonať najmä obhliadku tovaru alebo plnenia. 
    6. V prípade, že predmetom Plnenia boli stroje alebo časti Plnenia sa Dodávateľ a Objednávateľ zaväzujú pri odovzdaní Plnenia vo forme strojov uviesť všetky skutočnosti ohľadom preberacieho konania v Protokole o odovzdaní a prevzatí plnenia (ďalej len „Protokol o prevzatí tovaru“), ktorý obsahuje podľa okolností najmä:  
      1. a) označenie oprávnených zástupcov Zmluvných strán,
      2. b) čas odovzdania a prevzatia tovaru alebo Plnenia,
      3. c) popis tovaru,
      4. d) cenu
    7. V prípade, ak Objednávateľ preberie tovar alebo Plnenie s vadami nebrániacimi riadnemu užívaniu tovaru, vady musia byť v protokole popísané a musí byť dohodnutý čas a prípadne i spôsob ich odstránenia. Protokol o prevzatí plnenia sa vyhotoví v piatich (5) vyhotoveniach 
  2. Prevzatie tovaru alebo Plnenia 
    1. Objednávateľ je povinný prevziať tovar alebo Plnenie bez vád.  
    2. Objednávateľ má právo prevziať Plnenia aj s vadami, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru alebo Plnenia na účel určený v Zmluve alebo na obvyklý účel. Ak sa Objednávateľ rozhodne tovar alebo Plnenie s takýmito vadami prevziať, uvedie vady Plnenia, ktoré nebránia riadnemu užívaniu plnenia v Protokole o prevzatí plnenia podľa bodu 8.6 vyššie. Ak má tovar alebo Plnenie v čase odovzdania alebo počas preberacieho konania také vady, ktoré bránia riadnemu užívaniu Plnenia na účel určený v Zmluve alebo na obvyklý účel, Objednávateľ nie je povinný takýto tovar alebo Plnenie prevziať a Dodávateľ je v omeškaní s dodaním Plnenia. Ak sa Objednávateľ rozhodne tovar alebo Plnenie neprevziať, dôvody neprevzatia uvedie v Protokole o prevzatí plnenia. 
    3. Ak ide o tovar alebo Plnenie, ktoré nemá charakter stroja za okamih prevzatia tovaru alebo Plnenia Objednávateľom sa rozumie deň, kedy Dodávateľ odovzdal tovar alebo Plnenie do rúk Dodávateľovi; ak ide o dodanie Plnenia prostredníctvom tretej osoby (pošty, kuriérskej služby) za okamih prevzatie plnenia sa považuje deň doručenia Plnenia Objednávateľovi. 
    4. Ak ide o tovar alebo Plnenie, ktoré má charakter stroja za okamih prevzatia tovaru alebo Plnenia Objednávateľom sa rozumie dátum a čas uvedený Objednávateľom v Protokole o prevzatí plnenia.  
  3. Prevod vlastníckeho práva k plneniu alebo predmetu plnenia a prechod nebezpečenstva škody k plneniu alebo predmetu plnenia 
    1. Dodávateľ prevádza vlastnícke právo k Plneniu na Objednávateľa okamihom prevzatia Plnenia. V prípade, ak sa tovar alebo Plnenie prevádza po častiach, Dodávateľ prevádza vlastnícke právo k časti tovaru alebo Plnenia na Objednávateľa prevzatím časti plnenia. 
    2. Nebezpečenstvo škody na Plnení prechádza na Objednávateľa okamihom prevzatia Plnenia. V prípade ak sa tovar alebo Plnenie prevádza po častiach, nebezpečenstvo škody na Plnení prechádza na Objednávateľa až prevzatím poslednej časti Plnenia na základe Protokolu o prevzatí plnenia. 
    3. V prípade, ak Objednávateľ na účely Plnenia odovzdá Dodávateľovi predmet Plnenia, prechádza nebezpečenstvo škody na Dodávateľa okamihom prevzatia predmetu Plnenia Dodávateľom (napr. údržba, oprava alebo úprava tovaru). Prevzatie predmetu Plnenia Dodávateľom sa zaznamená v potvrdení o prevzatí, ktorý vyhotoví Objednávateľ a podpíšu obe Zmluvné strany. V takomto prípade Objednávateľ neprevádza vlastnícke právo k predmetu Plnenia na Dodávateľa a predmet Plnenia ostáva aj naďalej vo vlastníctve Objednávateľa. 

Článok 9 

ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY 

  1. Plnenie alebo tovar má vady, ak nezodpovedá špecifikácii, účelu plnenia dohodnutému Zmluvnými stranami, alebo ak tovar alebo Plnenie nemá vlastnosti alebo akosti obvyklé alebo výslovne dohodnuté Zmluvnými stranami. 
  2. Dodávateľ zodpovedá za vady tovaru alebo Plnenia, ktoré má tovar alebo Plnenie v čase jeho prevzatia. 
  3. Objednávateľ je povinný tovar alebo Plnenie prezrieť bez zbytočného odkladu. Objednávateľ je povinný oznámiť Dodávateľovi vady bezodkladne. Vady zistené počas záručnej doby oznámi Objednávateľ Dodávateľovi v oznámení o zistení vady.  
  4. V prípade, ak má tovar alebo Plnenie vady je Objednávateľ oprávnený: 
    1. požadovať odstránenie vád dodaním náhradného Plnenia za vadný tovar alebo Plnenie (to neplatí ak tovar alebo Plnenie vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť alebo odovzdať Dodávateľovi), požadovať dodanie chýbajúcej časti (napr. súčiastky alebo náhradného dielu) alebo príslušenstva Plnenia, alebo 
    2. požadovať bezplatné odstránenie vád opravou tovaru alebo predmetu Plnenia, ak sú vady odstrániteľné, alebo 
    3. požadovať primeranú zľavu z Ceny, 
    4. odstúpiť od Zmluvy. 
  5. Právo voľby medzi nárokmi ustanovenými v bode 9.4 patrí Dodávateľovi. Dodávateľ je povinný oznámiť voľbu Objednávateľovi v Preberacom protokole alebo v oznámení o zistení vady. 
  6. Dodávateľ je povinný začať s odstraňovaním vád bez zbytočného odkladu od uplatnenia nároku z vád Plnenia a vadu odstrániť v  lehote 30 dní, odo dňa oznámenia Objednávateľa o zistení vady.  
  7. Dodávateľ je povinný po odstránení vady vyzvať Objednávateľa na skontrolovanie a potvrdenie splnenia povinnosti odstrániť vadu. O odstránení vady strany spíšu Protokol o odstránení vady, ktorý obsahuje najmä:  
    1. označenie zástupcov Zmluvných strán, 
    2. dátum oznámenia vady, 
    3. lehotu, ktorá bola Objednávateľom určená na odstránenia vady, 
    4. popis a rozsah vady a spôsob jej odstránenia, 
    5. podpisy oprávnených zástupcov Zmluvných strán. 
  8. Ak by oprava alebo odstránenie odstrániteľnej vady plnenia alebo predmetu plnenia podľa bodu 9.4 písm. b) týchto VOP bola časovo alebo finančne náročná alebo inak neprimeraná s ohľadom na okolnosti a účel plnenia, je objednávateľ oprávnený požadovať bezplatné dodanie náhradného plnenia za vadný tovar alebo Plnenie. 
  9. V prípade omeškania Dodávateľa s odstránením vady Plnenia v určenej lehote, alebo ak je zrejmé, že Dodávateľ nie je schopný vady Plnenia riadne odstrániť v určenej lehote, nie je Objednávateľ oprávnený odstrániť vady sám alebo prostredníctvom tretej osoby na náklady Dodávateľa. 
  10. Dodávateľ je povinný odstrániť všetky vady na Diele, výnimkou sú také vady, za ktoré nezodpovedá (napríklad preto, lebo ich vznik zapríčinil Objednávateľ). 
  11. Náklady na odstránenie vád plnenia znáša Dodávateľ. Objednávateľ nemá právo žiadať od Dodávateľa náhradu preukázateľných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením nárokov z vád Plnenia.  

Článok 10 

REKLAMÁCIA 

  1. V prípade výskytu vady môže Objednávateľ Dodávateľovi predložiť reklamáciu a požadovať: 
    1. ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť: 
      1. bezplatné odstránenie vady tovaru výmenou tovaru alebo opravou tovaru, 
    2. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť: 
      1. výmenu vadného tovaru za nový tovar, 
      2. primeranú zľavu z kúpnej ceny, 
      3. odstúpiť od zmluvy. 
  2. Právo Objednávateľa ako spotrebiteľa na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na odstránenie vadnosti tovaru má Objednávateľ ako spotrebiteľ, ak: 
    1. Dodávateľ ovar neopravil ani nevymenil, 
    2. Dodávateľ tovar neopravil ani nevymenil v súlade podmienkami uvedenými v týchto VOP,  
    3. Dodávateľ odmietol odstrániť vadu v súlade s podmienkami uvedenými v týchto VOP,  
    4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, 
    5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo  
    6. Dodávateľ vyhlásil alebo z okolností je zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. 
  3. Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy, 
    1. ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohla riadne užívať ako tovar bez vady, 
    2. ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave, 
    3. ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru. 
  4. Dodávateľ je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania. Objednávateľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej Dodávateľom. Ak reklamáciu Objednávateľa vybavuje osoba určená Dodávateľom, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie Dodávateľovi. Dodávateľ je povinný Objednávateľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Objednávateľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Objednávateľ požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. 
  5. Ak ide o Objednávateľa ako spotrebiteľa, Dodávateľ alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť Objednávateľa ako spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Dodávateľ poskytne Objednávateľovi ako spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Objednávateľom. Dodávateľ v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Dodávateľ nemôže ovplyvniť. 
  6. Objednávateľ ako spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob vybavenia reklamácie v súlade s bodom 10.1 tohto článku. Objednávateľ ako spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Dodávateľovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. 
  7. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.  
  8. Dodávateľ opraví alebo vymení vadný tovar v primeranej lehote) po tom, čo Objednávateľ ako spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Objednávateľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý Objednávateľ ako spotrebiteľ tovar požadoval.  
  9. Na účely opravy alebo výmeny Objednávateľ odovzdá alebo sprístupní tovar Dodávateľovi ako spotrebiteľovi alebo osobe podľa poverenej Dodávateľom. Náklady prevzatia tovaru znáša Dodávateľ.  
  10. Dodávateľ dodá opravený tovar alebo náhradný tovar Objednávateľovi ako spotrebiteľ na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Objednávateľ ako spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Objednávateľ ako spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Dodávateľ tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, Dodávateľ Objednávateľa ako spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Dodávateľ bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Dodávateľom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Dodávateľ môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Dodávateľ účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by Dodávateľ musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.  
  11. Dodávateľ pri odstránení vady zabezpečí odstránenie vadného tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Dodávateľ a Objednávateľa ako spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného alebo náhradného tovaru zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Dodávateľa.  
  12. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá Dodávateľ právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jej výmenou. 
  13. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.  
  14. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle Objednávateľa ako spotrebiteľa (uplatnenie práva z vadného plnenia) Dodávateľovi. 
  15. Dodávateľ písomne informuje Objednávateľa ako spotrebiteľ o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 
  16. Právo z vadného plnenia Objednávateľovi ako spotrebiteľovi nepatrí, ak Objednávateľ ako spotrebiteľ pred prevzatím tovar vedel, že tovar má vadu, alebo ak Objednávateľ ako spotrebiteľ vadu sám spôsobil. 
  17. V prípade oprávnenej reklamácie má Objednávateľ ako spotrebiteľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže Objednávateľ ako spotrebiteľ u Dodávateľa uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.  
  18. V prípade oprávnenej reklamácie nemá Objednávateľ ako právnická osoba alebo podnikateľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. 
  19. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia je v prípade Objednávateľa ako právnickej osoby ponechaná na Dodávateľovi. 

Článok 11 

ZÁRUČNE PODMIENKY 

  1. Dodávateľ zodpovedá za to, že tovar alebo Plnenie bude mať po celú záručnú dobu vlastnosti dohodnuté Zmluvnými stranami a bude ho možné používať na účel uvedený v zmluve alebo obvyklý účel. Dodávateľ poskytuje na tovaer alebo plnenie, jeho jednotlivé časti, súčasti a príslušenstvo záruku za akosť v nasledovnom rozsahu: 
    1. v prípade, ak Objednávateľom je právnická osoba alebo podnikateľ Dodávateľ poskytne Objednávateľovi záruku v rozsahu dojednanom Zmluvnými stranami, v prípade ak sa Dodávateľ s takýmto Objednávateľom nedohodne na záručnej dobe vychádza sa z predpokladu, že Dodávateľ neposkytuje takémuto Objednávateľovi záruku na tovar alebo Plnenie,  
    2. v prípade, ak Objednávateľom je spotrebiteľ, Dodávateľ poskytne Objednávateľovi záruku v rozsahu dvoch (2) rokov.  
  2. Záručná doba začína plynúť prevzatím tovaru alebo Plnenia Objednávateľom. Ak nie je v Zmluve uvedené inak a Dodávateľ v zmysle Zmluvy dodáva tovar alebo Plnenie po častiach, záručná doba začína plynúť prevzatím poslednej Časti plnenia na základe Protokolu o prevzatí plnenia. 
  3. Záručná doba na tovar alebo plnenie alebo jeho časti, súčasti a príslušenstvá neplynie po dobu (vrátane doby počas, ktorej sa budú odstraňovať vady), po ktorú Objednávateľ nemôže tovar alebo plnenie užívať na určený alebo obvyklý účel pre vady, za ktoré zodpovedá Dodávateľ. 
  4. Objednávateľ je oprávnený v záručnej dobe uplatniť u Dodávateľa reklamáciu 

Článok 12 

ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU 

  1. V prípade, ak Objednávateľom je právnická osoba alebo podnikateľ, Dodávateľ nezodpovedá za škodu, ktorá Objednávateľovi vznikla.  
  2. V prípade, ak Objednávateľom je spotrebiteľ zodpovednosť Dodávateľa za škodu sa riadi ustanoveniami § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka. 
  3. Dodávateľ je povinný nahradiť Objednávateľovi ako spotrebiteľovi škodu do tridsiatich (30) dní odo dňa reálneho preukázania vzniku škody Objednávateľom ako spotrebiteľom Dodávateľovi. 

Článok 14 

UKONČENIE ZMLUVY 

  1. Zmluvu je možné ukončiť pred dohodnutou dobou trvania alebo pred dodaním Plnenia iba na základe: 
    1. odstúpenia od Zmluvy z dôvodov a spôsobom uvedeným v bode 10.2, 14.3 a nasl. tohto článku a ust. § 344 a nasl. Obchodného zákonníka a ust. § 48 a nasl. Občianskeho zákonníka v prípade Objednávateľa ako spotrebiteľa,  
    2. riadnym splnením všetkých záväzkov Zmluvných strán v súlade s týmito VOP. 
  2. Dohoda o zániku Zmluvy musí mať písomnú formu, inak je neplatná.. 
  3. Ktorákoľvek Zmluvná strana má právo odstúpiť od Zmluvy na základe písomného oznámenia o odstúpení zaslaného druhej Zmluvnej strane s účinkami ku dňu doručenia bez poskytnutia primeranej dodatočnej lehoty na tovar alebo Plnenie v prípade, ak druhá Zmluvná strana: 
    1. nesplní riadne a včas akúkoľvek zo svojich povinností uvedených v Zmluve alebo v týchto VOP. 
  4. Odstúpenie od zmluvy je účinné dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy druhej Zmluvnej strane. Odstúpením od Zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti Zmluvných strán zo Zmluvy, okrem tých, ktoré sú uvedené v § 351 ods.1 Obchodného zákonníka a v § 48 ods. (2) Občianskeho zákonníka v prípade Objednávateľa ako spotrebiteľa a tých ustanovení Zmluvy alebo VOP, ktoré podľa prejavenej vôle Zmluvných strán alebo vzhľadom na svoju povahu majú trvať aj po ukončení Zmluvy. 
  5. Záväzok Objednávateľa k plneniu za práce, ktoré Dodávateľ uskutočnil najneskôr v deň účinku odstúpenia od Zmluvy, zostáva zachovaný. 
  6. Pokiaľ dôjde zo strany Objednávateľa k odstúpeniu od Zmluvy z dôvodov nezapríčinených Dodávateľom, zaväzuje sa Objednávateľ uhradiť Dodávateľovi sumu v rozsahu doposiaľ vykonaných prác na realizácii Plnenia ku dňu oznámenia o odstúpení. Rozsah rozpracovanosti Plnenia bude vzájomne odsúhlasený Zmluvnými stranami. 
  7. Zmluvné strany sú okrem dôvodov stanovených v bode 14.3 týchto VOP oprávnené odstúpiť od Zmluvy zo zákonných dôvodov ustanovených v Obchodnom zákonníku alebo v prípade Objednávateľa ako spotrebiteľa v Občianskom zákonníku. 

Článok 15 

KOMUNIKÁCIA 

  1. Akékoľvek oznámenie alebo akákoľvek iná formálna komunikácia medzi Zmluvnými stranami musí byť realizovaná v písomnej forme a vyhotovená v slovenskom jazyku; príslušnej Zmluvnej strane musí byť zaslaná alebo doručená osobne, poštou (formou doporučenej zásielky), expresnou kuriérskou službou na adresu alebo e-mailom. 
  2. Akékoľvek oznámenie alebo akákoľvek iná formálna komunikácia sa považujú za riadne doručené: 
    1. v deň doručenia zásielky príslušnej Zmluvnej strane, ak bola zásielka doručená osobne, kuriérskou službou alebo poštou (ako doporučená zásielka) alebo ak adresát odmietne zásielku prevziať dňom odmietnutia prevzatia zásielky (uvedené sa primerane vzťahuje aj na prípad, kedy sa zásielka vrátila odosielateľovi ako nedoručená), 
    2. v deň potvrdenia o doručení e-mailu, najneskôr v tretí (3) deň odo dňa odoslania e-mailu. 

Článok 16 

SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA 

  1. Ochrana osobných údajov 
    1. Pri spracúvaní osobných údajov Prevádzkovateľ postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. 
    2. Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb sú upravené v zásadách ochrany osobných údajov na adrese https://imidjex.sk/ochrana-osobnych-udajov/ 
  1. Rozhodné právo a riešenie sporov 
  1.  

Tieto VOP, Zmluva a vzťahy vyplývajúce zo Zmluvy alebo so Zmluvou súvisiace sa riadia právnymi  predpismi Slovenskej republiky. 

Vzťahy neupravené v týchto VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami  

  1. Obchodného zákonníka, ak ide o Objednávateľa ako právnickú osobu alebo podnikateľa alebo 
  2. Občianskeho zákonníka a ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa, ak ide o Objednávateľa ako spotrebiteľ  

a inými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.  

Všetky spory vyplývajúce z VOP alebo zo Zmluvy alebo v súvislosti s nimi budú riešené predovšetkým dohodou a vzájomnými rokovaniami za účelom dosiahnutia dohody o prípadných sporoch. Tieto rokovania musia byť vedené v dobrej viere a s cieľom zachovania účelu sledovaného týmito VOP. V prípade, ak túto dohodu nebude možné dosiahnuť, je každá zo Zmluvných strán oprávnená obrátiť sa na príslušný všeobecný súd Slovenskej republiky so svojím nárokom alebo žiadosťou.  

  1. Jazykové vyhotovenia 

VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Ak by boli VOP vyhotovené v slovenskej verzii a inej jazykovej verzii, v prípade rozporu medzi jazykovými verziami je rozhodujúca vyhotovená slovenská verzia VOP 

Vyplňte formulár